"Ya ALLAH , bantulah aku dan rakan-rakanku . Semoga kami berjaya di dunia dan akhirat . Berilah kami kekuatan dan kecerdasan akal . Jika ada kekhilafan yang membuat kami sukar untuk memperoleh kejayaan, ampunkan lah dosa-dosa kami . Semoga kami dapat memperoleh straight A+ dalam peperiksaan SPM pada tahun ini . Bantulah kami ya ALLAH . Kami hanya insan yang sering melakukan dosa ." -Amin .

27 November 2010

25 november 2010

hari ny , aku kua pegy MID VALLEY . haha . bes bes ! aku kua ngn group 2 . aku ngn ain je group 3 . hehe . tape , HITAM dan PUTIH . haha . aku tiba di destinasi pukul 12 tgh hari . tym tuu , asye' , fabel , shu ngn zaza dah msok wyg laa . dorg blikan skali tiket tok aku ngn ain . tp , wyg kul 11 stgh . cam sengal je . aku smpy tym tu baru suku . tp , aku kne tggu ain yg sgt lmbt tuhh . dye tiba di mid pd pukul 1 tgh hari . takan lahh nk msok ? cm tak bes je . so , kami decide tok berjalan2 sahaja . haha . tym tuhh perut ku mule berkeroncong ! lapaaa ! den , aku ngn ain decide nak mkn dlu . den , ain kate . aku hnye mmbwe dwet rm18 je . aku ketawa terbahak2 .

damya: 18 rgt ? kaw nk mkn ape ? men bowling agy . ckop ea dwet kaw ?

ain: aku stil ley hidop . ape kate , kite crik kdai mamak ! mkn kt sne .

damya: ley gak doe . bajedd tak ckop nk mkn mcd . agypon , tak kenayang !

selepas ituu , kami mulalah jelajah di lua mid . fes tyme aku kua dr tmpt2 cmny . den , ternampak satu restoren mamak . Alhamdulillah , kate ku dlm ati . aku memilih utk mkn NASI BERIANI dgn lauk AYAM KARI yg BESAR ! waw ! puas aku mkn . ain memesan meggi goreng bersama milo ais . aku pula memesan teh o ais limau . selesai mkn , kami mmbyr di kaunter .
mknn ain rm4 . milo ais rm2 . so , total rm6 . jimat kan ? aku plak , mknn rm7.50 plus air rm1.70 . total rm9.20 . dgn kenyangnye . kami masuk semule ke mid utk berjumpe dgn mreke . selesai solat zuhur . kami berkumpul di KFC utk makan bersama . smentara aku ngn asye' berlari ke carefour nak beli stokin sbb kaki aku melecet ! sket gle ohh .

kami tiba ditempat bowling . penoh je tgk tp ade kosong ! satu game rm4 . kasut rm2.50 . total rm6.50 .

den , aku ngn ain mencarik bola . sesudah ituu , start gaame ! bengang ngn org cine sblh ktorgg . dah la dtg2 tros cilok bola ktorg yg pnt2 ktorg carik ! den , tgh2 game tuhh . DIGI wat promosion . yg free your ideas tuh . ktorg pon JOIN da game ! den , dgn hrpn besa tok mng rm10,000 sbb sume tgh pokai ! haha . bowling , aku mng ! dgn markah 99 . woo ! bgge kutt . agy hebat dr kt wangse walk tu . haha . nk blek tuhh . kne tuka kasut . tataw lahh npe ktorg tetbe friendly lak kn . myb psl digi tuhh . nga borak2 . ley tak ade sorg PAKCIK nihh . sengihh2 kt aku . den , pgg2 tgn aku . aku lps , dye pgg agy . nk penampa pe ? den , dah sume dpt kasut blek , tros blah ! ishhh , GATAL nye PAKCIK ! men touch2 lak . pike aku ape ha ? GERAM gle doe !

balek tu , nk sggh pusat hiburan . ain ragu2 nk msok . tp bile tgk org pkai songkok , tdong labuh pon masok , ain pon msok . nk tuka token , tup2 kaunter tutop ! melepas . den , pegi pet wonderland . haha . jumpe rmai kwn ain ! tym tuhh , zaza dah panik da . yela , mak dye soh blek befo kul 5 . aku pon dah wsau . yela , mama mara blek tym org keje blek . tggu tren dr kul 5.15 . den , train dtg 5.30 . fuhhh ! penoh bhaii ! tape la , naek je . ktorg tepakse berhimpit ! sesak ! dgn train berhenti tetbe lahh . zaza tron stesen putra . aku terpakse mnroskan perjlnn sendiri . akhirnye ! aku tibe kt stesen sg.bloh kul 6.4o . tggu abg , seb baek abg baru smpyy . kalo tak , dah lme aku kne mara ! tibe di rumah kul 7 mlm . ohh , sungguh letih ! pomis tanak blek wktu keje dah ! hari yg mmnatkan dan gembire !
xoxo , kucenggputehh :)